#людипоруч
Tory Polska: «Завжди була наймолодшою на проектах»
Tory — visual development artist, малювала для Disney Publishing, кураторка курсу «Візуальний сторітелінг у мультиплікацї» та кураторка CG ART Professium. Дивиться мінімум 1 фільм у день і має власну базу зі 136 переглянутих серіалів. Розповідає про роботу, тому що не працює, а живе нею.
Про старт у професії

Якось передивляючи старі мультики Disney, до мене дійшло, що їх роблять реальні люди. Як космос відкрила. Почала гуглити і відкрила для себе професію CG художника. Тоді зрозуміла, що хочу робити мультики. Але у нас цьому ніхто не вчив. Ти або йдеш на класичну художню освіту, або у графдизайн.

У 22 роки мене взяли в український анімаційний проект «Микита Кожум'яка». Відчувала себе дитиною на роботі. Завжди була наймолодшою на проектах, навіть коли стала головним художником на проекті, де майже всі були старші за мене.

Коли закінчилося місце на жорсткому диску, де я зберігала всі знахідки — створила спільноту по анімації. Не могла взяти й видалити колекцію концептів, інтерв'ю з художниками, відео-мейкінг, тому почала викладати це в спільноту. Люди почали знайомитися, ділитись враженнями та спільними інтересами.

Навчання і робота. Навчання і дві роботи. Робота і викладання. Іноді з'являється третя робота.

Я хапалася за все. Віджимала роботу, напевно, у всіх колег. Мені постійно хочеться більше дізнатися, спробувати, бо для мене це більше ніж робота. У планах — навчитися зупинятися, мабуть.

Мені дуже допомагає подруга Tata Che. Ми спілкуємося цілодобово, можемо зідзвонитися у Skype та мовчки працювати — своєрідна імітація офісу. Ми підштовхуємо одна одну до експериментів, чесно критикуємо, щиро підтримуємо. Нас вже навіть на роботу наймають вдвох, їздимо разом на конференції та в гості до колег у Disney.

Найбільше не люблю запізнілий фідбек, коли тобі надсилають правки через 2 тижні, після завдання. Це наче забрати галочку з виконаного завдання в Todoist.

За все життя працювала в офісі 7 днів. Я домашня людина. Вдома дуже багато свободи, але я навчилася нею керувати.
Робота на студії, яка працює з Marvel

У мене був річний контракт зі 95 кварталом з перспективою продовження, аж раптом одна з трьох найбільших студій світу зі спецефектів DoubleNegative пропонує мені роботу. Все, що показують у кінотеатрах, проходить через них. Контракт лише на 1,5 місяці, але робота з режисерами та арт-директором Disney — не могла відмовитися. Тому ризикнула і пішла в невідомість. Не пішла, а поїхала — запросили в Англію на тиждень.

Мені 25, я приїжджаю на проект в Англію, а вся моя команда це чоловіки 40+ і всі як на підбір височезні, а я 1,57. Було відчуття наче потрапила сюди випадково, бо хтось сплутав ім'я. Не розуміла чому я тут, але мені страшенно подобалося.

Студія працює зі фільмами Marvel, тому там жорстка корпоративна культура. Секретна студія, власні сервери, закриті доступи, всюди камери, в туалет по пропуску. На першій екскурсії сказали, що фотографувати тут не можна. Якщо побачать, а Big Brother побачить, — звільнення.
Специфіка роботи в анімаційній індустрії

У найкращому випадку ти побачиш реалізацію своєї ідеї через 3-4 роки. Це дуже вчить терпимості: зробити, відпустити, почекати, ще почекати.

Проект взагалі може піти в стіл, і ти все одно маєш мовчати. Це реальність індустрії.

Грамотний менеджмент — це кайф. Він дає відчути різницю між роботою в українських та зарубіжних проектах. Зараз працюю над американським проектом для китайського замовника, де геть всі художники працюють віддалено: Франція, Польща, Лас-Вегас, Сан-Франциско, Москва, Україна. Люди різної культури, 10 годин різниці, всі працюють у різний час — і це взагалі не проблема.

Робота в анімаційній індустрії схожа на конвеєр. Спершу свою частину роблять художники, далі передають результати 3D-моделлеру, після — текстурщику, а в кінці аніматору. Поки один не зробить своє — решта не зможе працювати.

Мій знайомий арт-директор слушно сказав «Блискучий проект відрізняється від просто хорошого тим, що всі учасники роблять на 10% більше, ніж від них вимагається». Ці десять екстра відсотків створюють неймовірний результат.

Анімаційна індустрія дуже маленька. Ми з подругою поїхали на конференцію у Каліфорнію, де на одній вулиці збираються продюсери та режисери Disney, Pixar, Warner Brothers, 20th Century Fox. А ти приїжджаєш з України і тебе всі впізнають. «О, давно не бачилися!» — каже хтось, хоча ви взагалі ніколи не бачилися.
Мультики, кіно, серіали

Дитячі мультики роблять дорослі люди з великим психологічним багажем. В суспільстві до мультфільмів відносяться, як до розваги, але насправді це грамотний канал комунікації між цілими поколіннями.

Я дивлюся мінімум один фільм на день. Люблю різні жанри, але найбільше трилери, жахи й детективи. Для мене кіно — це емоційне розвантаження в кінці дня. Люблю подивитися, якийсь тупий фільм жахів, де й дурню ясно, що не треба йти у той підвал.

Улюблений мультик — «Хоробре серце» від Pixar. Знаю сцени напам'ять та все про його створення, але все одно проживаю хвилю емоцій при перегляді як в перший раз.

Spider-Man: Into the Spider-Verse — це Ренесанс в анімації. 3D у класичному розумінні вже приїлося, глядачі вже все бачили. Середні бюджети мультфільмів від 70 до 250 млн доларів. Ризикувати страшно, але творці Spider-man ризикнули та зробили прорив, використавши нову технологію.

Простіше сказати, які серіали я не дивилася. У мене 8-годинний робочий день, це означає, що за один день я можу подивитися 8 серій. У мене є спеціальна таблиця, де відмічаю, на якій серії якого серіалу зупинилася. В таблиці 136 серіалів.

Поняття пенсія у професії CG художника відсутнє. Це не робота, а стиль життя. Тобі постійно хочеться щось створювати, дізнаватися, експериментувати з новими технологіями. Це довгий цікавий шлях, якому немає кінця. Хоча всі й говорять, що треба менше проводити часу за комп'ютером.

Авторка: Юлія Гуріна
Фото: Наталія Азаркіна
Локація:
Київський планетарій

#людипоруч
Сподобалась стаття?