Гараж
Riccardo De Franceschi з Dalton Maag про шрифти і голос бренду
Riccardo De Franceschi — шрифтовий дизайнер, креативний директор у лондонській студії Dalton Maag, де розробляли шрифти для Airbnb, BBC, Google, Amazon.
14 травня Рікардо прочитає лекцію для бібліотеки Projector «Type and Brand Expression», на якій поділиться найкращими практиками підбору доречних шрифтів.

Звичайно, ми зустрілися з Рікардо раніше і поговорили про дизайн:
— Пам'ятаєш, коли вперше дізнався, що таке типографія і що ти хочеш бути шрифтовим дизайнером?
— Мої шкільні зошити заповнені малюнками літер, що цілком нормально для дітей. Але у моїх зошитах були швидше «типографічні» скетчі, як наприклад велика літера «R» із засічками, або маленька «g» у старому стилі! Та з того часу я ніяк не розвивався у цьому напрямку аж до університету. Вчився на графічного дизайнера, і у нас був курс із типографії. Там одразу закохався у цю дисципліну на перетині естетики і систематичності.
— Після багатьох років у професії, що досі тобі у ній подобається?
— Нові виклики і професійний ландшафт, який постійно змінюється. За останні декілька років відбулися важливі зміни у технологіях, як наприклад варіативні шрифти. Шрифтові смаки теж змінюються, і потрібно за ними встигати. А ще мені пощастило останнім часом багато подорожувати, це дуже надихає. Так само як і вивчення історії… Мені важливо постійно дивитися на речі, яких не бачив раніше — як у звичайних бібліотеках, так і в інтернеті.
— Чи змінив інтернет твоє життя як шрифтового дизайнера?
— Насправді інтернет дуже вплинув на те, як ми проводимо дослідження, працюємо, комунікуємо і розповідаємо про свою роботу. Я лише можу уявити собі, як все було б по-іншому, якби у нас не було доступу. Інтернет так само впливає споживання шрифтів сьогодні. У цьому плані, веб шрифти радикально змінили все. Пам'ятаю час, коли текст у вебі часто був зображенням — на щастя, зараз це сприймається як доісторична річ.
— Які найважливіші риси повинен мати шрифтовий дизайнер?
— Хороший шрифтовий дизайнер розбирається у ритмі і кольорі в тексті — цей навик розвивається з часом. Якщо ти короткозорий, як я, це можна використовувати як перевагу: зніми окуляри, відійди від сторінки і дивися, чи якісь «плями» особливо виділяються у проекті, і як це впливає на загальну картину ритму.

Також шрифтовому дизайнеру потрібно бути уважним до деталей; глибоко знати історію та розбиратися у останніх трендах у формі літер. Одночасно важливі як невеликі деталі, так і загальна картина. Зараз я працюю креативним директором, це дозволяє мені зробити крок назад і подивитися на проекти з ширшої перспективи, що не дуже легко зробити, коли ти живеш у світі векторів і пікселів.
— Що тебе найбільше надихає? Що впливає на роботу?
— Шрифт буквально поєднує нас з усіма речами в житті. Якщо подумати про те, як просуваються на ринок нові стилі музики чи фільми — вони досягають аудиторію через письмові повідомлення. Шрифт всюди — вірю, що натхнення теж всюди, його можна знайти у найнеочікуваніших місцях.

Ми живемо у час цифрових комунікацій і в час, коли концентрація уваги зменшується: особисто я думаю, що вернакулярні форми літер, які розмовляють з людьми «на інтуїтивному рівні», мають великий потенціал. Коли працюю над шрифтом, мені подобається створювати світ, побудований на тонких референсах, які поєднують форму літер із середовищем, де вони будуть використовуватися.

Так само у проектах для брендів ключ у тому, щоб глибоко зануритися у культуру бренду, аж поки ти не будеш нею майже дихати. Це і надихає.
— Розкажи про поганий та хороший шрифт?
— Перша і найважливіша функція шрифта — передавати контент у потрібному контексті. Тому найважливіший контекст: зруйнувати досвід користувача можна або коли через неправильний шрифт, або через гарний і правильний шрифт, який не вписується у контекст. Є об'єктивні стандарти якості з технічної точки зору і естетичні критерії, яких потрібно намагатися досягти. Це знову ж таки про те, що я згадував раніше — розуміти історію і розбиратися у трендах.
Ducati
— З якими брендами найцікавіше працювати?
— З деякими брендами можна бути більш експериментальним, з іншими більш обмеженим. Усі проекти мають свої цікаві аспекти: визначати бриф для кожного проекту дуже захоплююче, як і дивитися на фінальний результат. Мені особисто подобається працювати з брендами, які мають сильне історичне підгрунтя, з якого можна брати підказки і цікаві рішення.
— Маєш улюблені приклади того, коли шрифт підходить бренду?
— Шрифт підходить бренду, коли він збігається з його голосом і допомагає його повідомленням досягати аудиторії. Він повинен бути функціональним і одночасно виразним — це мабуть найбільший челендж. Якщо говорити голосом бренду занадто голосно, можна перестаратися; якщо надто тихо, не вийде виділитися. Деколи потрібні букви, які притягують до себе увагу; але найчастіше потрібно спрацьовувати тонко, на рівні підсвідомості.

Один із проектів, який я хотів би згадати, це шрифт, який ми створили для міста Відень. Він відповідає вимогам цифрових шрифтів 2020 і одночасно має сильну виразність, зав'язану на історії міста і почуттях його жителів. Це був виклик, тому що бренд, який потрібно показати — не просто інституція, а всі люди міста!
— У тебе як у дизайнера є місія? Щось хочеш досягнути своєю роботою?
— Я б підсумував це у три пункти: створювати для бренду чи групи користувачів якісний продукт, який підходить саме їм; створювати роботи, які витримують випробування часом; виражати своє особливе бачення через такі роботи.
Пробну версію усіх згаданих шрифтів можна завантажити на сайті.
Авторка: Женя Каташинська
Гараж
Сподобалась стаття?