Досвід
UX Architecture від
Яра Бірзула: Keep calm and ne rozstroyuysya
Олександр Безобчук, випускник тримісячного курсу UX Architecture, розповів, як йому навчалося під кураторством Яра Бірзула, найхардкорнішого викладача Projector.
Вперше я познайомився з Яром під час його нульової лекції, коли він набирав перший курс UX Arc. Потрапити до нього на курс захотілося одразу, але я вирішив взяти невеличкій тайм-аут та перепочити, оскільки тільки от захистився на курсі Product Interface Design Professium Дениса Суділковського (нині куратор курсу Product design), в тому ж таки Проджекторі.

Product Owner в HarvesTrack
Тестове завдання виявилось, як на мене, нескладним (потрібно було зробити зрозумілою вже «готову» інфографіку однієї з держустанов). Бо я працював з інфографікою півжиття, ще з часів роботи у видавничому бізнесі. І люблю це діло. І хоча тестове здається простим, для людини не в матеріалі це певний челендж. Адже для виконання завдання потрібно зробити багато чого — вміння робити попереднє дослідження теми, вміння згрупувати інформацію належним чином, вміння зрозуміло подати складні дані. Тобто вміння аналітику виплеснути у зрозумілий візуальний вигляд.

Отже, мені подзвонили, і я став падаваном.
Пам'ятаєте тумани на початку осені 2019 року? То в мене перші тижні навчання так диміла чуприна від великої кількості інформації :)
Знання примножує скорботу. Після курсу, коли ти іншими очима дивишся на дійсність, розумієш наскільки багато цифрових продуктів зроблено ч̶е̶р̶е̶з̶ ̶с̶р̶а̶к̶у на колінці. І начебто, для випускників є неоране поле по вдосконаленню світу, але, imho, наразі далеко не кожний роботодавець (принаймні, поки що) розуміє цінність UX-архітекторів та готовий за це платити.
Про курс

Дизайнери зазвичай працюють в умовах нестачі інформації про продукт. Чим більше інформації зібрано на початку, тим ближчими до реальності є продуктові гіпотези. На курсі Яр приділяє дуже багато уваги бізнес-аналізу (збір даних, їх систематизація та фіксування у різний спосіб) з одного боку й дає оглядовий базис по бекенд- та фронтенд-розробці (щоб дизайнер міг розмовляти з розробниками однією мовою). Ну й звісно, побудова гіпотез, імплементація їх в прототипи (Axure) та UI (Figma) та документування усього, що можна. Дуже добре мені особисто зайшла так звана мега-матриця. Це по суті своїй набір усіх user story зведених в таблицю. Це альфа й омега для проектувальника, такий собі blueprint продукту.

Про хардкор

Усі випускники попередніх наборів повторювали слово «HARDCORE». Звісно, я поставився до цього скептично. Колись я верстав математичні підручники з купою формул в QuarkExpress5 (хто пам'ятає — зрозуміє), працював одночасно на трьох роботах та здавав в друкарню одночасно два глянцеві журнали. «Що вони знають про хардкор» — думав я. Але ніт. Навчання на курсі схоже на дві фултайм роботи одночасно — мало спиш, багато їбашиш, постійно палає срака.

І коли я розповідав на роботі, що відбувається на курсі — колеги питали: «А може ну його нафіг так в'ябувать». Але в мене навіть думок таких не виникало, бо той boost, який я відчував в мисленні, в роботі — був вартий недоспаних ночей та підгорілих чуприн))
Про вільний час

Забудьте про вільний час.

Про Яра

Яр Бірзул — крутий та лаконічний оратор. У нього талант пояснювати складні речі простими словами. На лекціях ніякої води, 120% корисної інформації.

Про формат навчання (і не тільки)

Усі заняття відбуваються за «помідорками» по 25 хв. Між ними перерви 5 хв. Раджу під час перерв не виходити на перекури. Бо на перервах також відбувається навчання, але в більш неформальній формі (пардон за тавтологію). Окрім того, дуже потужний тімбілдінг відбувався на бухалінгах раз на два тижні. Ці бухалінги перетворили малознайомих між собою падаванів на справжнє посестерство та побратимство.
Про проекти

Завдяки нетворкінгу Яра нам дісталися непересічні курсові проекти. Над кожним з них робота тривала приблизно по 1,5 місяці. Було підготовлено документацію, прототипи, UI, а також презентацію нашого рішення. Адже вміння «продати» своє рішення клієнту — це невід'ємна складова роботи дизайнера.

Перший курсовий — це CRM для robota.ua. І хоча такі продукти, як CRM досить поширені, назвати такий продукт простим в проектуванні не повертається язик. Адже мульті-варіантність сценаріїв на квадратний сантиметр інтерфейсу в CRM-ках зашкалює.

Другий курсовий — оболонка + адмінка для кіберспортивних клубів для WePlay. Тут мені повезло вдруге, адже окрім того що в мене в команді було 2,5 геймери, в свій час я застав розквіт олдскульних лампових комп'ютерних клубів, і деякі мої друзяки навіть працювали там адмінами. Тож миттєве занурення в проект зекономило цінний час, якого постійно не вистачало.

Курс виправдав очікування. Багато чого з курсу я в той чи інший спосіб практикував. Але робив це з ду-у-уже низьким ККД. Тож, я йшов за систематизацією й отримав з лихвою.
Чи потрібні ринку архітектори?

Безумовно. Але, на мою думку, не на всякій стадії продукту потрібен архітектор. На стадії виходу MVP на ринок для перевірки гіпотез участь архітектора буде надлишковою. Коли в продукта пішов стабільний грошовий потік та підтверджені ключові гіпотези щодо ринку, ЦА, болей й т.і. — тоді вже можна звати архітектора задля нормального (а не MVP-ішного, нашвидкуруч склепаного) проектування продукту. Окрім того, продукти старішають, з'являються нові технології, нові ґаджети. Це ускладнює підтримку продуктів, тож без архітектора нікуди. Як то кажуть — «оптимізація або смерть».

Про людей

Яр ретельно відбирав абітурієнтів, адже курс не для новачків. Прожити пліч-о-пліч з такими потужними продуктовими дизайнерами — це неймовірний досвід.

Мені дісталася найкраща команда. Іван Даньков та Надія Любак стали для мене на три місяці не тільки побратимом та посестрою, але й вчителями. Моя дружина навіть трохи ревнувала :)

P.S. Хочу подякувати дружині Олені за терпіння та підтримку.
P.P.S. Окремо хочу подякувати Яру за українську мову викладання.

Фото: Наталія Азаркіна
Courses
Сподобалась стаття?