Гараж
Дизайнер Павло Кедич: «Не витрачайте час на те, що вам щиро не подобається»
13 вересня в рамках Whatabout: Future of Brands пройде воркшоп дизайнера Павла Кедича. Учасники будуть створювати нетиповий прототип бренд-медіа за 6 годин. Ми (віртуально) зустрілися і поговорили про веб майбутнього, магію паперу і друкованих видань.
— Розкажи трохи про себе — хто ти за освітою і як потрапив у вебдизайн?
— Я народився та виріс у Мінську, там отримав освіту фізика-інженера, але так і не працював за професією. У 2008 почав працювати вебдизайнером без досвіду і без реального портфоліо.
— Як змінився твій підхід і розуміння дизайну з початку кар'єри?
— Достатньо сильно. Без профільної освіти, здається, я витратив більше часу на осмислення дизайну (в широкому сенсі) як дисципліни. З самого початку мене більше цікавили естетичні особливості проєктів. Зараз фокус змістився на дослідницьку роботу і якість змісту.
— Як сформувався твій стиль і що на тебе вплинуло?
— На мене дуже вплинула спільна робота з книжковим і графічним дизайнером, типографом Олексій Мурашко. Багато чому в нього навчився, і в період спільної роботи зачарувався папером. Трохи пізніше на мене вплинули спільні з Readymag проєкти.
— Над якими проєктами працюєш зараз?
leta.today — це нерегулярні публікації, присвячені дослідженню архітектури на пострадянському просторі. Паралельно роблю концепт спесімена для дистриб'ютора шрифтів та словолитні.
— Як починається робота над новим проєктом? Що потрібно зробити в першу чергу?
— Мені б не хотілося, щоб це стало правилом для читача. Найчастіше я починаю зі структуризації та підготовки матеріалів для проєкту. Хоча варто зізнатися, що деколи можу накинутися на умовну «обгортку», коли наповнення ще у повному хаосі.
— Ти пишеш, що other web може бути джерелом натхнення для майбутнього вебдизайну. Який він — веб майбутнього?
— Мені хочеться вірити, що веб майбутнього у меншій мірі стурбований естетикою та дизайном-дизайном. Пощастить, якщо веб буде будуватися навколо і для людини. Можу помилятися, але зараз багато проєктується і створюється заради одного — щоб користувач віддав свої дані і дані своєї кредитної карти.
— Що б ти порадив дизайнерам, які лише починають?
Не витрачайте час на те, що вам щиро не подобається.
— Хто з дизайнерів тебе надихає? За ким цікаво спостерігати?
— Якщо чесно, я не запам'ятовую імена і назви студій. Назву декілька важливих для мене імен та компаній: Олексій Мурашко, Roger Burkhard, Стас Аки, Readymag, Роман Горницький, CSTM, Swiss Typefaces.
— Ти надихаєшся версткою друкованих видань — можеш детальніше розповісти чому? Які прийоми ти використовуєш, і що додаєш зі свого боку?
— Це суб'єктивно, але мені здається, що матеріальні носії самі по собі цікавіші. І, якщо ми говоримо про якісні книги і видання, то передача змісту на папері відбувається набагато органічніше. Так, веб підтримує мультимедійні формати, є інтерактивність, але це не наближає цифру до виразності паперу. Тому у своїх проєктах та експериментах я намагаюся вкрасти і передати це відчуття, якщо формат і зміст дозволяють.
— В якому напрямку цікаво розвиватися?
— Зараз мені цікаво перевірити, чи може моя експертиза бути застосована в дизайні продуктів та сервісів. Але, якщо спробувати заглянути в майбутнє, щиро надіюся, що зможу спробувати себе в роботі з якоюсь друкованою періодикою.
Спілкувалася: Женя Каташинська
Гараж
Сподобалась стаття?