ГАРАЖ
Від користувацьких інтерв'ю до роботи мозку. Книги для дизайнерів інтерфейсів
Зібрали літературний стартерпак для дизайнерів інтерфейсів. Книжки від топових світових дизайнерів про різні аспекти роботи з UX та UI, спілкування з користувачами та клієнтами, роботу з даними та роботу в командах.
Алан Купер
«Про інтерфейс»
Користувачі не люблять, коли вебсайти, застосунки чи пристрої не відповідають їх очікуванням. Класика літератури про дизайн. Ця книжка сформувала й розвинула структуру дизайну взаємодії. А також перенесла це поняття із дослідницьких лабораторій в повсякденний лексикон.

Останнє видання книжки враховує світовий перехід до смартфонів та планшетів, тому нова інформація включає обговорення мобільних додатків, сенсорних інтерфейсів, міркувань щодо розміру екрану тощо.
Дон Норман
«Дизайн звичних речей»
Норман розглядає типові помилки користувачів і пропонує дизайнерам різні способи їх запобігання. Він пояснює основні вимоги користувачів і знайомить читача з класичними помилками дизайнерів.

Норман розглядає чимало дизайнерських помилок, які не враховують потреб користувачів, дратують нас і змушують почуватися не надто кмітливими. А ще вчить помічати гарний дизайн і прийоми, до яких вдаються вдумливі фахівці, щоб зробити наше життя більш комфортним і водночас стильним.
Дон Норман
«Опанувати складність»
Ще одна книга Дона Нормана. У ній він говорить, що складність технологій це цілком нормально і правильно. Нелогічність же, неочивидність й непродуманість використання речей чи інтерфейсів — це, перш за все, про поганий дизайн.

Нам усім доведеться жити в цьому складному світі, проте коли за складністю стоїть осмисленість, логіка й система — ми цілком здатні її опанувати. Норман розповідає про те, чому не варто боятися складності, а варто вчитися її приборкувати.
Алан Купер
«Пацієнти керують божевільнею»
Купер говорить про те, що попри зовнішню видимість, насправді керівники великих підприємств не контролюють високотехнологічну галузь. Вони ненавмисно поклали відповідальність на розробників й інженерів, що призвело до створення продуктів і процесів, які витрачають величезні суми грошей, марнують лояльність клієнтів і підривають конкурентні переваги.

Купер пропонує пояснення того, чому талановиті люди створюють погані програмні продукти. Та дає поради, як використовувати ці таланти для створення продуктів, що будуть радувати користувачів і збільшувати прибуток.
Кім Гудвін
«Дизайн для цифрової доби»
Сучасні продукти й послуги з цифровою підтримкою надають як чудові можливості для забезпечення переконливого користувацького досвіду, так і великі ризики звести з розуму своїх клієнтів. Розробка успішних продуктів та послуг у цифрову епоху вимагає мультидисциплінарної команди, яка володіє знаннями в різних областях дизайну.

Теми у книжці включають створення команди дизайнерів, планування та проведення досліджень користувачів, аналіз ваших даних та перетворення їх на персони, використання сценаріїв для формування вимог та проєктування, співпрацю на зустрічах з дизайну, оцінку та ітерацію вашого дизайну, документування готового дизайну. Ці та багато інших питань розглядаються з детальними практичними рекомендаціями, реальними прикладами та вправами.
Роб Фітцпатрік
«Мамин тест»
Книжка допоможе розібратися в бажаннях клієнтів та тому, що саме вони готові купувати. Автор дає поради, що і як саме запитувати в клієнтів, щоб отримати чесну відповідь. Допомагає зрозуміти, коли відповідь не несе жодної цінності, в якому напрямку слід розвивати бесіду, які додаткові питання ставити, як уникати соціально бажаних відповідей тощо. Усе проілюстровано великою кількістю реальних прикладів.

Це коротке практичне керівництво з ефективного спілкування з клієнтами, щоб отримувати від них максимально актуальну інформацію про свою бізнес-ідею, товар або продукт: затребуваність, плюси і мінуси, потенціал тощо.
Бред Фрост
«Атомарний дизайн»
Наразі потрібно створювати інтерфейси для більшої кількості користувачів у більшій кількості контекстів, з використанням більшої кількості браузерів на більшій кількості пристроїв із більшими розмірами екрану та більшими можливостями, ніж будь-коли раніше.

З цим завданням можуть допомогти дизайн-системи. «Атомарний дизайн» одна з таких. Її автор Бред Фрост в своїй книжці описує методологію розуміння користувацьких інтерфейсів як продуманих ієрархій, обговорює якості ефективних бібліотек шаблонів та демонструє технічні засоби для трансформації робочого дизайн-процесу та побудови команди.
Джеф Ґотгелф, Джош Сейден
«Lean UX»
Lean UX забезпечує основу та структуру для ефективного процесу проєктування UX. Книжка заохочує нас рухатися до більш ітеративного процесу проєктування.

Три основні принципи Lean UX: видалення зайвого з процесу проєктування; підвищення ефективності роботи команди; не покладатися на одного експерта, який придумає рішення, а натомість використовувати швидкі експерименти для розуміння, що найкраще працює.

Книга містить тематичні дослідження та приклади застосування цих підходів в агентствах, фінансових службах та багатьох інших галузях.
Нір Еяль, Раян Гувер
«На гачку»
У своїй книжці Нір Еяль пояснює читачеві «модель потрапляння на гачок», яку застосовують успішні компанії, щоб непомітно мотивувати споживача купувати саме їхній продукт, а головне — сформувати звичку повертатися до нього знову й знову.

Крок за кроком він розкриває секрети, на яких базується успіх продуктів.
Джеф Джонсон
Designing with the Mind in Mind
Іноді дизайнери дотримуються набору правил для проєктування користувацьких інтерфейсів, не розуміючи, чому працюють певні шаблони та методи. Ця книга це змінює й викладає перцептивну та когнітивну психологію, що є основою для інтуїтивних інтерфейсів.

Джонсон пояснює роботу людського зору, уваги, пам'яті та прийняття рішень. Для того, щоб глибоко зануритися в те, чому ми сприймаємо те, як ми сприймаємо. Прочитавши цю книгу, UX-дизайнери краще зрозуміють, чому ми маємо певні правила дизайну і на чому вони базуються.
Едвард Тафті
«Візуальне представлення кількісної інформації»
Едвард Тафті — американський статистик, професор статистики, політології і комп'ютерних наук Єльського університету. Книжка присвячена теорії й практиці побудові графіків даних. Тафті підкреслює, що найефективніший спосіб описати, дослідити та узагальнити набір чисел — це розглянути їх зображення за допомогою статистичної графіки, діаграм та таблиць.

Книжка включає 250 ілюстрацій найкращих (і кілька найгірших) статистичних графіків, де детально аналізуються способи відображення даних для точного, ефективного та швидкого аналізу. Звичайно ж зі збереженням візуальної естетики.
Майк Монтейро
«Дизайн — це робота»
Монтейро називає свою книгу "керівництвом для дизайнера, як заробляти на життя". Він вважає, що дизайнери не є художниками.

Дизайнери використовують мистецтво для вирішення проблем клієнтів. Клієнти мають цілі, і їм потрібні дизайнери, щоб надати стратегію та вирішення проблем для їх досягнення. Власне тому клієнти не можуть просто сказати дизайнерам, що їм робити. Вони повинні пояснити свої цілі та залишити проектування дизайнерам.
Стів Круг
«Не змушуй мене думати»
Ця книжка про взаємодію людини та комп'ютера, а також про веб-юзабіліті. Основна ідея книги полягає в тому, що хороша програма або вебсайт повинні дати змогу користувачам виконувати цільове завдання якомога легше і безпосередніше.

Круг зазначає, що люди вміють задовольняти або застосовувати перше доступне рішення своєї проблеми, тому дизайн повинен цим скористатися.
Джон Маеда
«Закони простоти»
У книжці йдеться про те, що простота дорівнює розсудливості. Ми повстаємо проти занадто складних технологій, але іноді потрапляємо в пастку парадокса простоти: ми хочемо щось легке у використанні, що виконуватиме велику кількість складних завдань.

Маеда пропонує десять законів для врівноваження простоти і складності в бізнесі, технології і дизайні. Принципи, що дозволяють менше потребувати і отримувати більше.
Еріка Голл
«Просто достатньо досліджень»
Цей короткий посібник охоплює ключові методи та підходи до виявлення потреб користувачів за допомогою UX-досліджень, а також визначає, як продемонструвати цінність дослідження клієнтам.

Книжка реалістична у своїх порадах читачам. Вона враховує обмеження в часі та бюджеті, з якими стикаються всі UX-дизайнери у своїй щоденній роботі. Авторка дає поради, як найкраще орієнтуватися в цих ситуаціях та які альтернативні методи використовувати.
Ден Саффер
«Проєктування для взаємодії»
Книга насамперед стосується впровадження дизайну взаємодії. Автор намагається пояснити, як створювати стратегію дизайну, яка б виділяла вашу роботу серед конкурентів. Як використовуйте дослідження, щоб розкрити поведінку людей, їх мотивацію та цілі. Ділиться практиками мозкового штурму для створення інноваційних нових продуктів та рішень. Саффер був Senior Staff Product Designer у Twitter.
Стів Круг
«Ракетна хірургія стала простіше»
Ще одна книжка Стіва Круга. У ній описаний підхід до юзабіліті-тестування, який кожен може легко застосувати до свого власного вебсайту чи застосунку. Автор пояснює, як тестувати будь-який дизайн — від ескізу на серветці до повноцінного вебсайту. Як зосередитися на пошуку найважливішої проблеми, оскільки ні в кого немає часу виправити їх всі.

Круг намагається пояснити й продемонструвати, як часте спільне тестування на ранніх етапах допоможе виправляти помилки й розв'язувати проблеми, поки їх ще легко виправити.
Елізабет Гудман, Майк Кунявський, Андреа Моед
«Спостереження за користувацьким досвідом»
Книжка спрямована на подолання розриву між дизайнерами та їхніми користувачами. Вона заохочує дизайнерів бачити речі з точки зору користувачів, пропонуючи практичні поради як це зробити. Автори пропонують дизайнерам 13 методів дослідження користувачів, які допоможуть їм створювати крщі продукти.

Книжка розглядає роботу в умовах різних обмеження, невеликого бюджету, торкається питань планування тощо.
Читати завжди хороша ідея, але ніщо не заважає паралельно навчатися на практиці. У нашій школі інтерфейсів велика лінійка курсів. Загляньте в наші гайди по UX-напрямках та
UI-напрямках, щоб знайти найцікавіший для себе.

А якщо ви тільки плануєте почати працювати з інтерфейсами, то реєструйтеся на базові курси: Web Design Beginning та UX Design Beginning.
Автор: Денис Пристай
Головне фото: Наталія Азаркіна
Гараж
Сподобалась підбірка?