Досвід
Дизайн оцінюється критеріями, а не лайками
Випускник шестимісячного Graphic Design. Fundamentals розповів про роботу з кураторами, зібрав професійні інсайти та залишив поради тим, хто наважиться піднятися на борт наступного набору.
Шість місяців тому я прийшов на курс Graphic Design. Fundamentals відразу з двома запитами. Хотілося зрозуміти, як доносити цінність свого дизайну клієнту та навчитися працювати швидко.

Відповідь на перший запит я отримав вже на співбесіді. На моє запитання «Що робити, якщо дизайн не подобається замовнику?» кураторка Нонна Старущенко відповіла: «Треба обрати критерії, за якими ти будеш оцінювати свою роботу. І якщо дизайн вирішує задачу та відповідає аудиторії, то він хороший, і це треба пояснювати клієнту». Тоді я не зовсім сприйняв цю фразу, але потім часто згадував її під час навчання.


графічний дизайнер
Був один проєкт на курсі, коли в мене почався ступор після затвердження концепції та старту її реалізації. За тиждень до захисту мав лише кілька сирих варіантів носіїв. Куратори сказали, що не допускають мене до захисту. Неприємні відчуття, особливо, коли розумієш, що це ж не так складно зробити. Я отримав другий шанс і переробив концепцію буквально за два-три дні. Вдалося. Але я працював ночами, і це було дуже стресово. Наш куратор Саша Гусаков називає це «методом Ісуса» — щоб зробити все класно, потрібно померти й воскреснути. Довго працювати в такому стилі не вийде.
Щодо швидкості роботи, то стало зрозуміло, що швидкість — один із перших скілів, які треба постійно прокачувати. А з нього випливатиме знання софту, надивленість, смак. Зрозумів, що я роблю завдання повільно тоді, коли немає мотивації й почав працювати над тим, щоб не залежати від цього емоційного складника роботи.

За плечима в мене профільна дизайнерська освіта, бакалаврат та магістратура з графічного дизайну, і курси веб-дизайну в Projector. На курсі вперше вдалося зрозуміти, як систематизувати робочі процеси: ділити проєкт на менші завдання, прописувати послідовність, терміни. Так зникає паніка.
Воркшоп від студії С R E VV — на основі діаманту побудувати сітку і за її допомогою розробити напис
У нас було чимало запрошених лекторів для денних воркшопів. Навіть мені вдалося поділитися власними знаннями з групою — я провів невелику лекцію-воркшоп про шовкодрук, з яким працював раніше. Дуже заряджає ділитися знаннями.

Всі наші курсові проєкти стали моїми улюбленими. Просто якщо ставитися до завдання з акцентом «не подобається» — нічого не вийде. Треба вміти закохувати в проєкт всіх довкола: себе, замовників, колег.

Найбільше кайфував від презентацій проєкту замовнику. Особливо, коли він каже
«В точку, саме це нам болить».

Проєкт для Adopt Don`t Stop: зміни під впливом кураторів
«У мене ступор» та «що робити» — так виглядали мої повідомлення кураторам під час паузи в роботі. Це ті ситуації, коли я втомився, розгубив сили для прийняття рішення. Хотілося, щоб хтось просто сказав, що зробити. Натомість куратори ставили правильні запитання у відповідь, завдяки яким я знаходив вихід з ситуації.
І не треба боятися тупих питань, здатися лінивим чи недостатньо метким. Це природна частина навчання.

Постери: зміни під впливом кураторів
Про невпевненість в собі

Курс — це місце, де я дуже часто чув фразу «ти молодець». І це звісно п'янило внутрішнього критика. Та в ідеалі працювати над невпевненістю потрібно з психологом. Щоб розуміти клієнта / арт-директора та вдало переконувати, що твоя ідея крута, важливо самому бути в ній впевненим до кінця. З невпевненістю допомагають книги, спілкування з кураторами, усвідомленість та сприйняття себе таким, як ти є.

Куратор Саша Гусаков порадив послухати більше про невпевненість та емоції тут.

Дизайн пакування для «Легкої солі»
Це був мій шлях. Ви можете спроєктувати власний

Якби хтось показав мені цю «шпаргалку» пів року тому, можливо, я б пройшов курс з іншим темпом та результатами. Ви маєте можливість звіритися з моїм чек-листом та переконатися, що ще вам необхідно, щоб отримати від курсу максимум.

Перед тим, як подати заявку, подумайте та вирішіть, навіщо особисто вам цей курс. Від цього меседжу і відштовхуйтеся протягом всіх шести місяців роботи (наприклад, якщо ви хочете знайти власний стиль чи прокачатися в проєктній роботі, то вам варто докладати більше зусиль в цьому напрямку, а не в іншому).

Технічний чек-лист:

- Вивчіть і назавжди запам'ятайте всі гарячі клавіші (Photoshop та Illustrator)
- Починайте працювати за відеоуроками, якщо досі їх уникали. Вони можуть здаватися «дикими» та непотрібними, але рано чи пізно вам доведеться зробити падучу тінь на мокапі — і ви точно знатимете, як саме.
- Розберіться з версткою в InDesign та тривимірною графікою в Cinema 4D. Анімуйте в Affter Effect та монтуйте власні ідеї в Premier Pro. Це допомагає презентувати та створювати той самий вау-ефект.
- Знайдіть та збережіть собі круті шаблони презентацій.
Журнальна верстка для «Куншту»
Як сказали б на курсі: саме час понатискати на незрозумілі іконки й назви.

В Photoshop:

- накачати крутих та різних mock-up та текстур, щоб не витрачати час на їхні пошуки
- подивитись, як працюють ефекти накладання: multiply, overlay та інші. І що з ними можна зробити
- навчитися робити тінь, блік, рефлекс. Так навіть без мокапу вдасться швидко зробити «живу» картинку.

В Illustrator:

- clipping mask
- blend
- trace
- навчитися швидко працювати з вектором: векторизувати леттеринг, створити серію іконок, зробити прості векторні ілюстрації
- текст по колу (it`s magic)
- що таке інтерліньяж і кернінг і як його застосовувати
- робота з ефектами та фільтрами
- накачати різні пензлі.
Айдентика на основі шрифту Arial
Курс покращує не лише технічні навички, але й безповоротно та якісно змінює хід думок та погляд на роботу. Будьте сміливим, робіть сміливі речі та не бійтеся сміливих ідей.

Тотальний апгрейд залежить не лише від роботи в аудиторії, на воркшопах чи під час домашніх завдань. Тренуйте корисні професійні звички вже зараз.

1. Починайте фіксувати час, який у вас йде на той чи інший процес роботи. Це стане фундаментом керування часом на курсі, допоможе контролювати й себе, і дедлайни. Можна працювати за системою Pomodoro (самому обрати зручне чергування роботи та відпочинку), а час фіксувати через додаток (наприклад, Toggl).

2. Тренуйтеся швидко працювати — наприклад, зробити логотип / постер/ пакування за 15 хвилин.

3. Привчайте себе до щоденної дизайн-зарядки: одна стаття на Telegraf.design, 15 хвилин серфінгу в Pinterest, 10 хвилин на Behance, 1 копія вподобаного shot, один відеоурок по потрібному софту. Спершу стовідсотково буде ліньки, відчуєте кріпатуру мозку, але це спосіб почати швидко рости.
    Основні інсайти, які я забрав з собою в професію:

    1. Дизайн оцінюється критеріями, а не лайками. В цій лекції від Spiilka Design Büro згадують про це.

    2. Зробити просто — не означає погано, швидко, чи банально. Less is more.

    3. Працювати в команді так само круто, як і бути самостійним.

    4. Перфекціонізм — найперший ворог швидкої роботи.

    5. З попереднього дослідження може народитися «та сама» ідея.

    6. Приймайте себе таким, яким ви є. Відокремлюйте себе від свого дизайну.
    Після випуску

    Таке відчуття, наче мені пересадили частину мозку іншої людини. Є велике бажання і можливість працювати, використовувати знання на практиці. До речі, під час курсу ми отримували багато запитів щодо працевлаштування завдяки кураторам, іншим студентам та Projector. Всі радили один одного, допомагали. Вийшло, що я йшов на курс за знаннями, а отримав ще й додаткові опції.
    Сourses
    Сподобалась стаття?